Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Gmina
Jaktorów
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Unii Europejskiej

Informacje o Referacie finansowym

Kontakt z referatem:

Księgowość:
tel. 46 854 51 11 lub 46 854 51 17
e-mail: ksiegowosc@jaktorow.pl
Podatki:
tel. 46 854 51 08
e-mail: podatki@jaktorow.pl


Kierownik referatu:

Skrabnik Justyna Bakalarska
tel. 46 854 51 10


 

Główne zadania referatu:

  • obsługa finansowo-księgowa Urzędu, w tym prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu, rozliczanie należności z Urzędem Skarbowym i ZUS oraz prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie, 
  • prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej mienia Gminy, 
  • rozliczanie wyników inwentaryzacji, 
  • dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, 
  • przeprowadzanie kontroli obiegu dokumentów finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami, 
  • prowadzenie obsługi kasowej i księgowej Urzędu i Gminy, 
  • prowadzenie spraw z zakresu działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy, 
  • prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie, 
  • przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach podatkowych, 
  • prowadzenie spraw związanych z ulgami, umorzeniami i odroczeniami podatków oraz opłat należnych Gminie a pobieranych przez urzędy skarbowe, 
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, 
  • prowadzenie spraw z zakresu opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.
  • prowadzenie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej należności podatkowych i opłat lokalnych, 
  • przygotowywanie, na wniosek zainteresowanych, zaświadczeń o stanie majątkowym, 
  • współdziałanie z Referatami Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Planowania Przestrzennego oraz Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Gminnymi, w wykonywaniu przez nie zadań związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • prowadzenie ewidencji i rozliczeń w zakresie podatku VAT, 
  • opracowywanie projektów planów wykonawczych do budżetu i innych planów finansowych, 
  • sporządzanie sprawozdań jednostkowych z działalności finansowej i budżetowej Gminy,   
  • opracowywanie analiz dochodów i wydatków budżetu Gminy, 
  • prognoza budżetowa - analiza długu publicznego, 
  • prowadzenie spraw związanych z finansową obsługą inwestycji realizowanych przez Gminę, 
  • opracowywanie prognoz finansowych dla Gminy, 
  • obsługa bankowa budżetu Gminy, 
  • współpraca z komórkami Urzędu w celu pozyskiwania dochodów do budżetu Gminy, 
  • prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i w używaniu tych znajdujących się w Urzędzie, 
  • prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem wpłat mieszkańców za dostarczaną wodę  wraz z egzekucją, 
  • prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem wpłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych i gminnych wewnętrznych, 
  • prowadzenie spraw związanych z dochodzeniem i egzekucją wierzytelności gminy.