Kontakt z referatem:
Księgowość:
tel. 46 854 51 11 lub 46 854 51 17
e-mail: ksiegowosc@jaktorow.pl
Podatki:
tel. 46 854 51 08
e-mail: podatki@jaktorow.pl
Kierownik referatu:
Skrabnik Justyna Bakalarska
tel. 46 854 51 10
Główne zadania referatu:
- obsługa finansowo-księgowa Urzędu, w tym prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu, rozliczanie należności z Urzędem Skarbowym i ZUS oraz prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie,
- prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej mienia Gminy,
- rozliczanie wyników inwentaryzacji,
- dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- przeprowadzanie kontroli obiegu dokumentów finansowo-księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie obsługi kasowej i księgowej Urzędu i Gminy,
- prowadzenie spraw z zakresu działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy,
- prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach podatkowych,
- prowadzenie spraw związanych z ulgami, umorzeniami i odroczeniami podatków oraz opłat należnych Gminie a pobieranych przez urzędy skarbowe,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego,
- prowadzenie spraw z zakresu opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej.
- prowadzenie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej należności podatkowych i opłat lokalnych,
- przygotowywanie, na wniosek zainteresowanych, zaświadczeń o stanie majątkowym,
- współdziałanie z Referatami Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Planowania Przestrzennego oraz Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Gminnymi, w wykonywaniu przez nie zadań związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie ewidencji i rozliczeń w zakresie podatku VAT,
- opracowywanie projektów planów wykonawczych do budżetu i innych planów finansowych,
- sporządzanie sprawozdań jednostkowych z działalności finansowej i budżetowej Gminy,
- opracowywanie analiz dochodów i wydatków budżetu Gminy,
- prognoza budżetowa - analiza długu publicznego,
- prowadzenie spraw związanych z finansową obsługą inwestycji realizowanych przez Gminę,
- opracowywanie prognoz finansowych dla Gminy,
- obsługa bankowa budżetu Gminy,
- współpraca z komórkami Urzędu w celu pozyskiwania dochodów do budżetu Gminy,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i w używaniu tych znajdujących się w Urzędzie,
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem wpłat mieszkańców za dostarczaną wodę wraz z egzekucją,
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem wpłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych i gminnych wewnętrznych,
- prowadzenie spraw związanych z dochodzeniem i egzekucją wierzytelności gminy.