Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki
Gmina
Jaktorów
  • Logo Biuletyn Informacji Publicznej
  • Logo Unii Europejskiej

Usuwanie azbestu

Wójt Gminy Jaktorów zawiadamia o możliwości pomocy mieszkańcom gminy Jaktorów w utylizacji odpadów zawierających azbest z dofinansowania Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (WFOŚiGW).

W 2024 r. przymierzamy się do pomocy mieszkańcom gminy Jaktorów w utylizacji odpadów zawierających azbest w ramach realizacji "Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Jaktorów" ubiegając się o dofinansowanie z WFOŚiGW.

Zgodnie z regulaminem Programu WFOŚiGW osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej mogą składać wnioski o dofinansowanie za pośrednictwem gminy (wniosek w postaci oświadczenia składają do Wójta Gminy Jaktorów). Gmina na podstawie oświadczenia właścicieli nieruchomości złoży zbiorczy wniosek o dofinansowanie zadania i po otrzymaniu dotacji, firma wybrana przez Gminę, odbierze zdemontowany azbest ze zgłoszonych nieruchomości.

W związku z powyższym osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, które w 2024 r. chcą skorzystać z pomocy i mają zdemontowany azbest, powinny w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2023 r. złożyć w tut. Urzędzie następujące dokumenty:

  • informacja o wyrobach zawierających azbest składowanych na posesji  (do pobrania)
  • oświadczenie właściciela nieruchomości, że chce uczestniczyć w Programie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dotyczącym działań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie województwa mazowieckiego w 2024 r., a płyty azbestowe zostały zdemontowane i obecnie są składowane na działce, oraz że jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej (do pobrania)

Szczegółowe informacje można uzyskać w Referacie Ochrony Środowiska i Rolnictwa tut. Urzędu oraz pod nr tel. 46 854 51 15.